Йордан Недев: БДЖ ще се освободи от всички несвойствени дейности
Потенциалните купувачи на товарните превози са други европейски железници, но и голям спедитор, заяви за Investor.bg изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ"
08:00 | 19.10.11 г. 14Препоръчан материал от партньор на investor.bg
Йордан Недев, изпълнителен директор на „Холдинг БДЖ“ ЕАД
-
Оптимизмът на Wall Street остава силен въпреки противоречивите икономически данни
-
Бункер се превръща в първото подземно училище в Украйна
-
Кадър на деня за 14 май
-
Желязната руда поевтиня, след като голяма китайска строителна компания обяви фалит
-
Google пуска версия на своята търсачка, поддържана от изкуствен интелект
-
България се нарежда на второ място в Европа по брой и дебит на минерални извори
-
Руските разузнавателни дронове търсят слабости все по-навътре в Украйна
-
Дългата сянка на растящия американски дълг
-
Кристалина Георгиева: AI удря световния пазар на труда като цунами
-
Банков депозит или покупка на ДЦК - кой е по-добрият избор?
-
Един малък китайски електромобил заплашва автомобилната индустрия в САЩ
-
Киев иска две системи Patriot за Харков, САЩ обещават помощ, която променя ситуацията на фронта
Специални проекти виж още
Финанси виж още
-
Оптимизмът на Wall Street остава силен въпреки противоречивите икономически данни
-
"Ай Ти Еф Груп" ще плати първи дивидент от печалбата за 2023 г.
-
Ценовият скок при акциите на Delivery Hero дава положителен тласък на борсите в Европа
-
SOFIX отчете нов 15-годишен рекорд от 849,12 пункта
-
Пауъл потвърди, че Фед вероятно ще запази по-високите лихви за по-дълго време
-
С над 54% расте печалбата на БАКБ през първото тримесечие
преди 12 години При 220 млн. лева годишна субсидия не виждам за каква самоиздръжка говорим и кой частен инвеститор би се съгласил на подобно бреме. Очевидно е че и ние като данъкоплатци не можем да си позволим всеки един от нас да плаща по 30лв годишно на една купчина старо желязо. А товарни превози не са на печалба от както фалира Кремиковци. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Въпросът, който зададох в първия си постинг, всъщност беше риторичен. Знам, че има мераклии да купят на безценица товарните превози. Една от най-големите инвестиции на Бъфет в кризата също беше в този отрасъл.Но разделяйки се с печелившата част от компанията, сегашният и собственик - държавата - я лишава окончателно от възможността да се самоиздържа! Въпрос на точни сметки е дали от данъците на бъдещия собственик ще може да се покрива или не субсидията за пътническите превози? Затова не е лошо да погледнем и другия вариант - БДЖ да не се разделя - който иска да купи печелившите товарни, да получи и социалните пътнически превози. Това не е невъзможно. При положение, че става въпрос за монополна дейност, даржавата има право и ще въведе за нея регулаторен режим, който ще осигури продължаването на социалния и характер, но вече не за сметка на данъкоплатците! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Лично моето мнение - Аз не знам някоя Железница да е на печалба !?? БДЖ както някой каза е Свещена златна крава и бездънна яма в която 10 % от персонала работят а другите само прибират заплата ! Краде се масово от всякъде всевъзможно ! Администрацията е раздута до краен предел дори и без да включвам НКЖИ ! Изхода е един ЗАКРИВАНЕ и разпродаване на активите ! Товарните превози ги продават ! А *** дето бяха свикнали да се возят безплатно почват да се движат пеша ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Хубавец;-)Ако ми падне, ще го смеля. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Това, че една дейност е печеливша, не означава, че е ефективна. Ролята на държавата е да регулира бизнеса и да се занимава със социални дейности, а не да прави бизнес! Всяка дейност с която частният бизнес може да се справи трябва да се приватизира!Кръстосаното финансиране от товарни на пътнически превози само по себе си не решава проблема, а само го прикрива! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Проблемът с БДЖ е системен. Няма проблем, че държавата субсидира, но защо само БДЖ? Хората не искат да пътуват с БДЖ, а да се предвижат от точка А в точка Б. Субсидии би могло да има за всички превозвачи които возят пенсионери, ученици, болни и т.н.Другият важен системен проблем са слабо използваните линии! За 2-3 композиции на ден (дори и да са пълни с пътници) не си струва успоредното поддържане на железопътна и и нормална пътна инфраструктура! По такива линии икономически е много по изгодно влаковете да се заменят с автобуси!БДЖ трябва да се движи само по основните и много натоварени линии по добра инфраструктура и с 200 км в час! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Ами защото е социална. По тази логика и здравеопазването да го закрием - ако няма пари за лекар .. :( отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Прочетох цялото СВ на директора. Не рзбрах къде е учил за влаковете. Нали не е все едно дали продаваш семки, козметика или нещо други, или пък да управляваш жп-компания. Не разбрах каква е визията за модернизиране на БДЖ в посока скоростни и ТОЧНИ влакове. Всичко друго е ясно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Държавната субсидия тази година за БДЖ е 220 млн. лева . И според мен не е ясно какво точно се субсидира - социалната или търговската дейност на БДЖ , така че е нормално да се сви копанията до чисто социалните и фукции , за да е ясно какво и в какъв размер ще се субсидира а и колко може да си позволи обществото и икономиката . Транспортното министерство заслужава адмирации за смелостта да започне реформи в една от свещените крави погълнала милярди в последните 10 г. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Простете, но нещо не разбирам. Имаме две дейности - товарни и пътнически превози. Първата е печеливша, а втората - социална (губеща). Защо да продадем печелившата и след това вечно да субсидираме социалната?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар