IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Йордан Недев: БДЖ ще се освободи от всички несвойствени дейности

Потенциалните купувачи на товарните превози са други европейски железници, но и голям спедитор, заяви за Investor.bg изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ"

08:00 | 19.10.11 г. 14
Автор - снимка
Създател
<p>
	Йордан Недев, изпълнителен директор на &bdquo;Холдинг БДЖ&ldquo; ЕАД</p>
<p>
	&nbsp;</p>

Йордан Недев, изпълнителен директор на „Холдинг БДЖ“ ЕАД

 

Последна актуализация: 20:24 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

14
rate up comment 0 rate down comment 0
creepazoid
преди 12 години
При 220 млн. лева годишна субсидия не виждам за каква самоиздръжка говорим и кой частен инвеститор би се съгласил на подобно бреме. Очевидно е че и ние като данъкоплатци не можем да си позволим всеки един от нас да плаща по 30лв годишно на една купчина старо желязо. А товарни превози не са на печалба от както фалира Кремиковци.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 0 rate down comment 1
Спящият бик
преди 12 години
Въпросът, който зададох в първия си постинг, всъщност беше риторичен. Знам, че има мераклии да купят на безценица товарните превози. Една от най-големите инвестиции на Бъфет в кризата също беше в този отрасъл.Но разделяйки се с печелившата част от компанията, сегашният и собственик - държавата - я лишава окончателно от възможността да се самоиздържа! Въпрос на точни сметки е дали от данъците на бъдещия собственик ще може да се покрива или не субсидията за пътническите превози? Затова не е лошо да погледнем и другия вариант - БДЖ да не се разделя - който иска да купи печелившите товарни, да получи и социалните пътнически превози. Това не е невъзможно. При положение, че става въпрос за монополна дейност, даржавата има право и ще въведе за нея регулаторен режим, който ще осигури продължаването на социалния и характер, но вече не за сметка на данъкоплатците!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 3 rate down comment 0
naglia
преди 12 години
Лично моето мнение - Аз не знам някоя Железница да е на печалба !?? БДЖ както някой каза е Свещена златна крава и бездънна яма в която 10 % от персонала работят а другите само прибират заплата ! Краде се масово от всякъде всевъзможно ! Администрацията е раздута до краен предел дори и без да включвам НКЖИ ! Изхода е един ЗАКРИВАНЕ и разпродаване на активите ! Товарните превози ги продават ! А *** дето бяха свикнали да се возят безплатно почват да се движат пеша !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 2 rate down comment 3
IMRO
преди 12 години
Хубавец;-)Ако ми падне, ще го смеля.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 0 rate down comment 0
topfly
преди 12 години
Това, че една дейност е печеливша, не означава, че е ефективна. Ролята на държавата е да регулира бизнеса и да се занимава със социални дейности, а не да прави бизнес! Всяка дейност с която частният бизнес може да се справи трябва да се приватизира!Кръстосаното финансиране от товарни на пътнически превози само по себе си не решава проблема, а само го прикрива!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 7 rate down comment 1
topfly
преди 12 години
Проблемът с БДЖ е системен. Няма проблем, че държавата субсидира, но защо само БДЖ? Хората не искат да пътуват с БДЖ, а да се предвижат от точка А в точка Б. Субсидии би могло да има за всички превозвачи които возят пенсионери, ученици, болни и т.н.Другият важен системен проблем са слабо използваните линии! За 2-3 композиции на ден (дори и да са пълни с пътници) не си струва успоредното поддържане на железопътна и и нормална пътна инфраструктура! По такива линии икономически е много по изгодно влаковете да се заменят с автобуси!БДЖ трябва да се движи само по основните и много натоварени линии по добра инфраструктура и с 200 км в час!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 0 rate down comment 3
VBT
преди 12 години
Ами защото е социална. По тази логика и здравеопазването да го закрием - ако няма пари за лекар .. :(
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 2 rate down comment 6
vzhekoff
преди 12 години
Прочетох цялото СВ на директора. Не рзбрах къде е учил за влаковете. Нали не е все едно дали продаваш семки, козметика или нещо други, или пък да управляваш жп-компания. Не разбрах каква е визията за модернизиране на БДЖ в посока скоростни и ТОЧНИ влакове. Всичко друго е ясно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 6 rate down comment 1
data
преди 12 години
Държавната субсидия тази година за БДЖ е 220 млн. лева . И според мен не е ясно какво точно се субсидира - социалната или търговската дейност на БДЖ , така че е нормално да се сви копанията до чисто социалните и фукции , за да е ясно какво и в какъв размер ще се субсидира а и колко може да си позволи обществото и икономиката . Транспортното министерство заслужава адмирации за смелостта да започне реформи в една от свещените крави погълнала милярди в последните 10 г.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 0 rate down comment 0
Спящият бик
преди 12 години
Простете, но нещо не разбирам. Имаме две дейности - товарни и пътнически превози. Първата е печеливша, а втората - социална (губеща). Защо да продадем печелившата и след това вечно да субсидираме социалната?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още